Blog

Mit tartalmaz a székhelyszolgáltatás szerződésminta?

Közzétéve: 2020-09-08

Székhelyszolgáltatás szerződésminta

Ahogy az egyszerűsített cégeljáráshoz is elérhető cégalapítási szerződésminta, úgy a székhelyszolgáltatás igénybevételéhez is rendelkezésre áll ilyen. Székhelyszolgáltatás nyújtására irányuló jogviszony a székhelyszolgáltatás szerződésminta kitöltés utáni aláírásától hatályos.

Cégalapítás székhelyszolgáltatás igénybevételével is lehetséges. A cégalapítási szerződésminta kitöltésekor kötelező székhely megjelölése, mely saját tulajdonú ingatlanba is bejelenthető, de sok szempontból egyszerűbb székhelyszolgáltatót felkeresni. A székhelyszolgáltatás fogalma szerint a szolgáltató üzletszerű gazdasági tevékenységként végzi a megbízó cég székhelyének biztosítását és a székhelyen elvégzendő feladatok teljesítését. A székhelyszolgáltatás szerződésminta felsorolja a szolgáltató által vállalt kötelezettségeket, melyek egybeesnek a székhelyszolgáltatás rendeletek által előírt szabályozásokkal. A LOGOSZ Cégcsoport figyelemmel kíséri a hatályos székhelyszolgáltatásra vonatkozó rendeleteket és igyekszik 100%-ban megfelelni ezeknek.

A kötelezettségeken túl a szerződésminta tartalmazza, hogy a LOGOSZ munkatársai, szabad kapacitás esetén, a hivatalos leveleket szkennelt formában továbbítják a megbízó cég számára, hogy a valóban fontos információk gyorsan eljussanak az illetékesekhez. Ez a szolgáltatás főként a Nemzeti Adó- és Vámhivataltól, Cégbíróságtól, önkormányzattól, rendőrségtől, önálló bírósági végrehajtótól, államigazgatási rendszertől vagy egyéb hatóságoktól érkező levelekre és küldeményekre vonatkozik.

A székhelyszolgáltatás szerződésminta a szolgáltató által biztosított szolgáltatások mellett tartalmazza a megbízó gazdasági társaság vállalásait is. A megbízó cég kötelezi magát, hogy legalább havonta egyszer a vállalkozás leveleinek átvételére jogosult személy a székhelyként megjelölt LOGOSZ irodában átveszi a céges leveleket, küldeményeket. A megbízó ezen kívül vállalja, hogy bármely a szerződésmintában, vagy ügyfél-átvilágítás során rögzített adatban beállt változásról maximum 5 napon belül tájékoztatja a székhelyszolgáltatót.

A székhelyszolgáltatás szerződésmintában rögzített adatok:

  • megbízó cég neve, székhelye, adószáma
  • megbízó gazdasági társaság ügyvezetőjének neve, lakhelye, anyja neve, születési ideje és helye, adóazonosító jele, személyigazolvány száma
  • szolgáltatást igénybe vevő neve, email címe, meghatalmazott neve
  • megbízott székhelyszolgáltató cég neve, székhelye, adószáma, cégjegyzék száma, ügyvezető neve
  • székhelyszolgáltatás díja

Székhelyszolgáltatás szerződés határozatlan időre köthető. Csak abban az esetben jön létre határozott idejű megállapodás, ha maga a gazdasági társaság is határozott időre alakult. A székhelyszolgáltatási szerződés egyoldalú felbontására 1 hónapos felmondási idővel, az első év után, bármelyik félnek lehetősége van írásos nyilatkozat tételével.

Székhelyszolgáltatás szerződéskötéskor legalább 6 havi székhelyszolgáltatás díjat szükséges készpénzben kifizetni a LOGOSZ irodában. A továbbiakban a szolgáltatás díjának befizetése készpénzben vagy banki átutalással is lehetséges, a tárgyidőszakot megelőzően minimum 15 naptári nappal szükséges.